Saturday, January 9, 2010

Aku boleh p subuh harini

Alhamdulillah, bangun jgk aku hr ni... Mmg dh lama niat nak bgun akhrnya bngun tp mmg

mujahadah.. bila ingat balik kisah nabi aku jd semangat yg mana sorg shbt 2 wk2 dia nak

psg batu terakhir tuk rumah dia & wk2 tu dia dgr azan & dia cmpak batu tu trus p smbhyg...

Indahnya Iman yg ada dalam dri beliau,SubhanAllah... Aku msih dlm proses bljr ibarat org yg

masih mengembara & banyak rintangan yg perlu ditempuhi tuk smpai ke destinasi... Pg ni aku rs

cukup teng dgn bacaan imam yg tartil buat aku blh memahi isinya.... Lps solat sprti biasa aku p

kt mana2 sudut yg aku nak tuk laksanakan tggjwb aku... Disebalik tirai bukan dlm tirai tp kt

bhgian laki belah belakang, aku nmpk sepasang laki & prempuan,aku syak dua mempelai ni

adalah suami Istri... Aku tak knl tp aku kagum si Istri membaca Al-Quran & si Suami

mendengar & menjelaskan pd siIstri... SubhanAllah,mereka berdua ni msti hamba yg disayangi

oleh Allah,aku kagum dahlah bgun subuh sama2 pastu bc Quran sama2,msti qiam pun sama2 &

aku teringat kisah Rasulullah yg mana bila Beliau bangun Qiamullail msti akn kjutkan istrinya

skali,MasyaAllah tingginya akhlak Rasulullah... Moga2 aku dpt mencontohi Rasulullah yg aku

sgt2 cnta.. Aku terfikir rupa2nya masih ada lg insan seperti ni & aku yakin & doakan agar anak2

mereka adalah anak2 yg soleh & boleh membawa kebaikan kpd Islam... Akhir kata bg yg blum

berkahwin amalkan doa ni ALLAHUMMA HABLANA MIN AZWAJINA WAZURRIYATINA

QURRATA A'YUN WAJA'LNA LILMUTTAQINA IMAMA.... Aamiin....

No comments:

Post a Comment