Monday, January 11, 2010

cinta & cantik

salam...
Dua perkataan ni ckup familiar bg org yg bercouple, cmpuq skit bhs Inggeris takpa... Tp kdg2 aku hairan knp manusia ingin bercnta?? mgkn tu adalah satu anugerah Allah... Perkara yg aku msh igt lagi dr ustaz ku, bliau kata jgn sekali2 seseorg laki menyebut cntik bila bertemu dgn wanita htta sbut dlm hati pun tak boleh... kata beliau bila buat cmtu akn berlaku ftnah pd dri sndri... SubhanAllah btol ke?? Aku mengkaji & trus menncuba.... Hsilnya aku dpt rasa kebenaran kata ustazku tu... Kdg2 aku terfikir knp media2 masa kni menekankan psl cnta?? Ya Allah aku tgok manusia mkin lagho & terikut dgn budaya tu... klo tak crita cnta msti crita hantu.... Knp movie2 sprti ni dperluaskan? adakah smata igin mndpt keuntungan walhal kesannya merosakkan agama sndri.... Ya Allah, aku kdg2 terfikir bilalah Islam akan bgkit sebagaimana dahulu... Salahudin Ayubi seorg pglima yg hebat,dia mmpu bgunkn umat Islam & menawan Jurussalam & pd wk2 itu smua umat Islam berpecah-belah,pd wk2 itu takde pmimpin yg brani bersatu... Salahudin terpaksa membuat sndri dgn tenteranya... Pd akhr kejayaannya,rmai pmimpin yg bru bersatu... Salahudin adalah seorg pglima yg tak pernah byr zakat... ye mmg tak perna sbb smua hrta yg ada diinfakkan tuk Islam.. SubhanAllah... Ya Allah kau smaiknlah sft2 sbgini dlm driku,aku pohon pd-Mu.... Aku lemah Ya Allah,aku bnyk dosa,ampunkan aku...akhirnya salahudin berjaya menawan jurussalam.... & hasil dr penelitian aku, smua yg dlakukan oleh salahudin bertepatan dgn Islam... Smua perbuatannya mengikut sunnah nabi... SubhanAllah,tulah rahsia kejayaannya... Jd shbt2 yg dkasihi Allah, bliklah pd sunnah nabi kita yg mana Allah berfirman yg mksdnya sesungguhnya pd dri Rasulullah i2 ada pengajaran yg baik hgga akhir ayat.... Jd berbaliklah pd sunnah Rasulullah...

No comments:

Post a Comment